Wrocław – miasto w którym mieszkają Krasnoludki

28 maja br. uczniowie klasy VII i ich starsze i młodsze koleżanki ze szkoły wybrali się na wycieczkę edukacyjną do Wrocławia. Przez całą drogę towarzyszyły nam dobre humory.

Niestety, to piękne miasto przywitało nas ulewnym deszczem. Pomimo tego udało nam się przespacerować jego pięknymi uliczkami. W trakcie tej wędrówki zobaczyliśmy m.in. katedrę św. Marii Magdaleny. Przez całą drogę towarzyszyły nam wrocławskie krasnale, których w całym mieście jest około 2000 tysięcy. Po mokrym spacerze i obiadokolacji udaliśmy się na nocleg  do hostelu Wratislavia.

Drugi dzień naszej przygody z Wrocławiem rozpoczęliśmy od zwiedzania Panoramy Racławickiej. Ten przepiękny obraz o wymiarach 120 x 15 m zachwycił nas swoją realistyką. Aż żal było opuszczać to miejsce. Po południu odwiedziliśmy Zamek Książ. Ponieważ było słonecznie , wielkie różnokolorowe rododendrony rosnące w lesie otaczającym zamek, upajały nas swoim zapachem. Sympatyczna pani przewodnik ciekawie opowiedziała nam o historii tego miejsca, jego mieszkańcach, a także nawiązała do czasów II wojny światowej, ponieważ zamek miał być siedzibą Hitlera.

Ostatni, trzeci dzień naszej podróży spędziliśmy w Oceanarium i Afrykarium. Miejsca te zrobiły na nas duże wrażenie. Wilgotne, ciepłe Afrykarium przybliżyło nam klimat Afryki, W Oceanarium zobaczyliśmy ogromne żółwie, płaszczki i rekiny przepływające nad naszymi głowami. Żal było wyjeżdżać.

Czy warto podróżować? – oczywiście, świat jest piękny.