Zwiedzamy zakątki naszego kraju

Dnia 27 maja br. uczniowie klasy szóstej i kilku z klasy IV, wybrali się na jednodniową wycieczkę do Krynicy Morskiej i Sztutowa. Opiekunami wycieczki były panie: Krzysztofa Styburska i Małgorzata Jurak.

Wyruszyliśmy sprzed szkoły o godz.6.30. Droga obfitowała w różne niespodzianki. Na miejsce dotarliśmy około godz.10.00. Krynica Morska przywitała nas piękną pogodą. Najpierw zwiedziliśmy latarnię morską. Dotarcie na jej górę dostarczyło mnóstwo emocji. Widok był niesamowity, po jednej stronie rozciągał się Zalew Wiślany, po drugiej Morze Bałtyckie. Potem pojechaliśmy do miejscowości Stegna aby coś zjeść i pospacerować brzegiem morza.
Najważniejszym punktem naszej wycieczki było muzeum obozu koncentracyjnego Stutthof w Sztutowie. Baraki w których „ mieszkali” więźniowie, , opowieści p. przewodnik, komora gazowa, krematorium i prochy zamęczonych, wywarły na nas straszne wrażenie. Co innego posłuchać o tamtych czasach , co innego zobaczyć na własne oczy. Opuszczaliśmy to miejsce wyciszeni i pełni zadumy.
W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Malborka, gdzie przeszliśmy się wokół największego w Europie zamku krzyżackiego. Spotkaliśmy tu uczestników wycieczki z Japonii, którzy byli bardzo mili. Następnie posililiśmy się w McDonalds i wyruszyliśmy w drogę powrotną.
Wróciliśmy około godz.20.00 bardzo zadowoleni, ponieważ dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy i zyskaliśmy nowe wrażenia i wspomnienia.