EMPATYCZNA KLASA


Nasza  szkoła (klasy IV, VI, VII, VIII)  biorą   udział w projekcie EMP@TYCZNA KLASA

W październiku nasi uczniowie brali udział w zajęciach o empatii, emocjach, tolerancji: próbowali odpowiedzi eć na pytanie: czym jest empatia? Wykonywali  plakaty, przygotowali  Empatyczną Pocztę oraz podejmowali wiele innych działań, które pomogły im zrozumieć, jakimi wartościami warto kierować się w życiu.

Cele projektu:

Głównym celem Projektu jest kreowanie u dzieci i młodzieży postawy lojalności, współpracy i pomocy oraz rozwijanie umiejętności odczuwania stanów emocjonalnych innych osób i reagowania na dany sposób zachowania.

Cele szczegółowe:

– rozbudzanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi

– zrozumienie pojęć: empatia, nietolerancja, stereotypy

– nabywanie umiejętności wczuwania się w stany emocjonalne i sytuacje innych ludzi

– uczenie dostrzegania pozytywnych cech w innych

– integracja zespołu klasowego

– budowanie u dzieci i młodzieży świadomości własnych uczuć

– kształtowanie pozytywnych postaw społecznych oraz niwelowanie negatywnego zachowania dzieci i młodzieży poprzez włączenie jej w działalność wolontariatu

-wyrabianie zdolności do samomotywacji

– wyrabianie poczucia odpowiedzialności za siebie i innych  -przezwyciężanie uprzedzeń, przesądów

– uświadomienie konieczności doskonalenia zdolności empatycznych

– kształtowanie kompetencji kluczowych

EMP@TYCZNA KLASA jest odpowiedzią na kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji Narodowej w roku szkolnym 2024/2025 tj. 

  • Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za  region i ojczyznę 
  • Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej  i  umiejętności pracy z  zespołem zróżnicowanym.
  • Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.

Joanna Jesse