REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ
SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. KRÓLOWEJ JADWIGI
W WAŁDOWIE
I. Cele świetlicy szkolnej
Głównym celem pracy świetlicy jest zapewnienie opieki wychowawczej uczniom po zajęciach szkolnych.
Cele szczegółowe:
-
Stworzenie warunków do nauki i wypoczynku.
-
Dbanie o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie.
-
Rozwijanie zainteresowań i zamiłowań.
-
Propagowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu.
-
Kształtowanie postaw prospołecznych i patriotycznych.
-
Wdrażanie zasad moralnego współżycia i współdziałania w grupie.
-
Podnoszenie kultury życia codziennego.
-
Niwelowanie trudności dydaktycznych (pomoc w odrabianiu prac domowych).
-
Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z różnymi sytuacjami trudnymi i problemowymi.
II. Założenia organizacyjne
-
Świetlica jest czynna w dni, w których odbywają się zajęcia dydaktyczne w szkole.
-
Godziny pracy świetlicy szkolnej są dostosowane do potrzeb i wynikają z godzin kończenia zajęć lekcyjnych przez uczniów.
-
Uczniowie dojeżdżający szkolnym autobusem mają obowiązek uczestniczenia w zajęciach świetlicy po zakończeniu zajęć do czasu odjazdu autobusu szkolnego.
-
Rodzice/prawni opiekunowie oraz inne osoby do tego pisemnie upoważnione mogą odebrać dziecko przebywające na świetlicy po złożeniu podpisu na karcie zwolnienia ucznia z zajęć świetlicowych.
-
Do świetlicy szkolnej przyjmowani są uczniowie naszej szkoły dojeżdżający autobusem szkolnym do klas „0”–VIII.
-
Opieką zostają objęci również uczniowie skierowani do świetlicy przez dyrekcję szkoły z powodu nieobecności nauczyciela.
III. Zasady funkcjonowania świetlicy szkolnej
-
Świetlica realizuje swoje zadania według rocznego planu pracy świetlicy układanego przez wychowawców na dany rok szkolny.
-
Uczeń przychodząc do świetlicy szkolnej zgłasza się do nauczyciela świetlicy.
-
Wychowawcy świetlicy prowadzą rejestr obecności dziecka w świetlicy.
-
Uczniowie dojeżdżający autobusem szkolnym i objęci opieką świetlicy szkolnej po skończonych lekcjach nie mogą być zwalniani w celu wychodzenia poza teren szkoły np. na zlecone zakupy przez rodziców.
-
Wszelkie zmiany dotyczące przyjazdu do szkoły i powrotu do domu po zakończonych lekcjach muszą być przekazane do wychowawcy świetlicy na datowanym i podpisanym przez rodziców pisemnym oświadczeniu (np. przyjazd i odjazd rowerem).
-
Na świetlicy obowiązuje przestrzeganie regulaminu szkoły.
Przyjęto do realizacji na zebraniu Rady Pedagogicznej dnia 14 września 2023 r.
PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ
W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
WRZESIEŃ
Wracamy do szkoły.
-
Poznajmy się.
-
Powitanie nowych członków świetlicy.
-
Zabawy integracyjne w grupie (poznajemy swoje imiona).
-
Zapoznanie najmłodszych uczniów z nowym miejscem, jakim jest świetlica.
-
-
Poznajemy prawa i obowiązki ucznia świetlicy szkolnej.
-
Regulamin świetlicy, dyżury i obowiązki uczniów świetlicy.
-
Poznajemy obyczaje i tradycje naszej świetlicy.
-
-
Wakacyjne wspomnienia.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat wakacji.
-
Wakacyjne pamiątki.
-
Malowanie pastelami lub farbami okolicy zapamiętanej z wakacji.
-
Gry i zabawy na powietrzu.
-
Praca z mapą / atlasem geograficznym.
-
-
Przestrzegamy zasad ruchu drogowego.
-
Przypominamy zasady bezpiecznego poruszania się pieszego na drodze.
-
Jak bezpiecznie przejść przez jezdnię? – prezentacja w terenie.
-
Tworzymy kodeks pieszego.
-
Pogadanka nt. bezpieczeństwa podczas wycieczek rowerowych.
-
Prezentacja multimedialna, przygotowanie roweru do wyjazdów.
-
-
Sprzątamy Świat.
-
Jesienne sprzątanie terenów wokół szkoły.
-
Pogadanka tematyczna: Dlaczego ludzie zaśmiecają swoje środowisko?
-
-
Pożegnanie lata.
-
Moje letnie przygody – luźne wypowiedzi uczniów na temat minionego lata.
-
Malowanie farbami, kredkami scenki z minionego lata.
-
-
Nadchodzi jesień.
-
Wycieczka po okolicy. Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie, sprzątamy zwiedzaną okolicę.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat piękna polskiej jesieni, zmian zachodzących jesienią w polu, w lesie, w sadzie.
-
Układanie krzyżówek z hasłem: jesień.
-
PAŹDZIERNIK
-
Zwierzęta wokół nas.
-
Wspólna rozmowa na temat zwierząt żyjących w naszej okolicy w lasach i na polach. Co to są zwierzęta nocne?
-
Rozpoznawanie różnych gatunków ssaków.
-
Zwierzęta hodowlane w gospodarstwach.
-
Gry i zabawy dramowe: odgłosy zwierząt.
-
-
Jesienne zmiany w przyrodzie.
-
Pogadanka na temat właściwego zachowania się podczas wycieczek i zajęć w terenie.
-
Poznajemy i zbieramy liście do szkolnego atlasu liści.
-
Pospolite drzewa liściaste, iglaste.
-
Rozpoznawanie jesiennych liści, określanie ich kształtu i koloru.
-
Wykonanie kompozycji „jesiennej postaci” – naklejanie liści na dużym kartonie.
-
Wykonanie jesiennych bukietów z liści, traw, jarzębiny.
-
-
Jesienne prace w ogrodzie.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat prac wykonywanych jesienią w ogrodzie.
-
Rozmowa na temat związków przyczynowo-skutkowych między pracą ogrodnika, rolnika jesienią a plonami w następnym roku.
-
Jesienna pogoda. Wypowiedzi uczniów na temat pogody.
-
Jesienne skarby. Zorganizowanie jesiennej wystawy. Wspólna rozmowa na temat skarbów z sadu, ogrodu i parku.
-
Wykonanie z masy papierowej dowolnego owocu lub warzywa, wystawa prac.
-
Zabawy dramowe: „Odgadnij kim jestem”.
-
Czytanie tekstu z podziałem na role.
-
Wiersze o tematyce jesiennej. Słuchanie czytanego przez nauczyciela wiersza „Pomidor” J. Brzechwy. Wspólne zabawy dramowe: „Odgadnij, jakim jestem warzywem”.
-
-
Dzień Edukacji Narodowej.
-
Rozmowa uczniów z nauczycielem na temat jego pracy.
-
Przypomnienie o formach grzecznościowych i wielkich literach przy pisaniu życzeń.
-
-
Dzień walki z głodem.
LISTOPAD
-
W zdrowym ciele zdrowy duch.
-
Pamiętamy o zdrowym odżywianiu się jesienią.
-
Witaminy z owoców i warzyw.
-
Sposoby przechowywania owoców i warzyw.
-
Głośne czytanie przepisów na surówki i sałatki.
-
Wspólna rozmowa nt. jaki wpływ ma pogoda na ubiór i zdrowie.
-
-
Świetlicowe przyjaźnie.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów o swoich przyjaciołach.
-
Praca plastyczna: „Mój przyjaciel”.
-
-
Ptasie odloty.
-
Żegnamy odlatujące ptaki. Układanie i rozwiązywanie krzyżówek o ptakach.
-
Głośne czytanie informacji o wybranym ptaku z encyklopedii.
-
Rozpoznawanie ptaków i ich nazw.
-
Wspólna rozmowa na temat: Dlaczego ptaki odlatują od nas na zimę?
-
Oglądanie książek o ptakach, albumów i czasopism o tematyce ornitologicznej.
-
Wykonanie papierowej składanki ptaka.
-
W jaki sposób pomagamy ptakom, które zimują w kraju? – pogadanka.
-
-
Układ Słoneczny.
-
Co to jest Układ Słoneczny? – praca z encyklopedią, słownikiem geograficznym.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat Układu Słonecznego na podstawie zgromadzonych materiałów i doświadczeń własnych.
-
Wspólne objaśnienie pojęć: astronom, astronauta.
-
Wykonanie planszy przedstawiającej Układ Słoneczny.
-
Gry i zabawy dramowe: „Mówiące planety”.
-
Kim był Mikołaj Kopernik? Wyjaśnienie pojęcia „Wstrzymał Słońce, ruszył Ziemię, polskie go wydało plemię”.
-
-
Zmiany pór roku.
-
Obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie – zajęcia terenowe.
-
Ustalenie, co jest przyczyną zjawiska pór roku w przyrodzie.
-
Omówienie pozornej wędrówki Słońca i długości dnia i nocy w każdej z pór roku.
-
Rozmowa nt. zmian przyrody w różnych porach roku i ich wpływie na życie ludzi, zwierząt i roślin.
-
Ilustrowanie utworu muzycznego Antonio Vivaldiego „Cztery pory roku”(jesień).
-
-
Narodowe Święto Niepodległości.
-
Opowiadanie nauczyciela o historii Polski połączone z oglądaniem ilustracji, albumów.
-
Przedstawienie postaci marszałka J. Piłsudskiego. Udział w uroczystości szkolnej z okazji Narodowego Święta Niepodległości.
-
Przybliżenie uczniom symboliki barw narodowych i sztandaru szkolnego.
-
GRUDZIEŃ
-
Moja rodzina.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat ich rodzin połączone z prezentacją przyniesionych pamiątek, zdjęć.
-
Rozmowa na temat praw i obowiązków członków rodziny.
-
Zabawa w architekta – dom moich marzeń.
-
Wspólne poszukiwanie odpowiedzi na pytanie „Jak postępować, by tworzyć kochającą się rodzinę?”.
-
Gry i zabawy dramowe: „Zgadnij, kim jestem”.
-
Wspólna rozmowa nt. obowiązków domowych. Jak dzielę się obowiązkami z rodzeństwem, by pomóc rodzicom?
-
-
Książka moim przyjacielem.
-
Jak zachęcić innych do czytania książek?– rozmowa.
-
Moja ulubiona bajka, baśń, wiersz; prezentacja swojej ulubionej książki.
-
Pogadanka z bibliotekarką nt. zachowania się w bibliotece szkolnej, poszanowania wypożyczanych książek.
-
Czytanie wybranego w bibliotece opowiadania z podziałem na role.
-
Wykonanie ilustracji do czytanego opowiadania.
-
Piszemy własne opowiadanie, bajkę, wiersz. Odczytanie najciekawszych prac.
-
Opowiadamy i czytamy baśnie.
-
-
Nasze zabawy w teatr.
-
Wyjaśnienie znaczenia słowa „teatr”.
-
Wspominamy nasze przedstawienia szkolne i towarzyszące im emocje.
-
Kto jest kim w teatrze? Projektowanie obsady i scenografii do wybranego przedstawienia.
-
Zabawa w teatr z wykorzystaniem dramy. Inscenizowanie fragmentów wybranych baśni.
-
Próba odpowiedzi na pytanie: Gdybyś w przyszłości pracował w teatrze, kim chciałbyś zostać?
-
-
Otrzymujemy i dajemy prezenty.
-
Pisanie listu do Świętego Mikołaja z prośbą o prezenty.
-
Adresowanie koperty. Krótkie wypowiedzi na temat drogi listu od nadawcy do adresata.
-
Portret Świętego Mikołaja – praca plastyczna.
-
Nauka pakowania prezentu w ozdobny papier.
-
Układanie i rozwiązywanie zagadek tematycznych.
-
-
Przygotowujemy się do świąt.
-
Wykonywanie ozdób choinkowych, np. łańcuchy, serduszka.
-
Słuchanie opowiadania nauczyciela o symbolach Bożego Narodzenia.
-
Oglądanie gałązek jemioły. Rola plantacji świerków w ochronie lasów.
-
Słuchanie, nauka i śpiewanie kolęd.
-
Tradycje Bożego Narodzenia. Drama „Przyjmujemy Mikołaja w domu”.
-
Wspólna rozmowa na temat przygotowania potraw i elementów dekoracyjnych do nakrycia stołu.
-
Swobodne wypowiedzi nt. przygotowań do Wigilii.
-
Wypowiedzi dzieci o tym, czego życzymy bliskim.
-
Pisanie na kartce życzeń skierowanych do siebie w formie dobrego uczynku, poprawy.
-
Szkolna Wigilia – śpiewanie kolęd, dzielenie się opłatkiem.
-
-
Poznajemy zwyczaje świąteczne i noworoczne.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat szopek urządzanych w kościołach.
-
Omówienie ilustracji przedstawiającej szopki.
-
STYCZEŃ
-
Witamy Rok 2025.
-
Swobodne wypowiedzi na temat: „Jak witaliśmy Nowy Rok?”.
-
Zabawy zimowe na śniegu i lodzie: rzuty śnieżkami do tarcz, do wyznaczonego celu.
-
Jak zaplanować bal karnawałowy? – wspólna rozmowa.
-
Konkurs „Pomysł na najciekawszy strój karnawałowy i jego wykonanie”.
-
-
Zima, zima.
-
Obserwacja otoczenia wokół szkoły, rozmowa o tym jak rośliny i zwierzęta przygotowują się do zimy.
-
Zabawy ruchowe na boisku.
-
Zapoznanie ze sposobami przetrwania zimy przez ptaki, owady i ssaki.
-
Wycieczka po okolicy, podsumowanie poczynionych obserwacji.
-
Jak pomagamy ptakom podczas zimy?
-
Malowanie zimowych drzew różnymi technikami, np. mokre w mokrym, malowanie pastą, świecą. Barwy zimne.
-
Giełda pomysłów na temat: „Oszczędzamy las”. Rozpoznawanie szyszek, ustalenie z jakich drzew pochodzą, oglądanie nasion.
-
Ćwiczenia ruchowe i naśladowanie kołysania się drzew, pracy drwali, łamania się gałęzi.
-
Gry i zabawy dramowe: „Naśladujemy ptaki”.
-
Rysunek kredką „Dokarmiamy ptaki”.
-
-
Bezpiecznie na śniegu i lodzie.
-
Swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące zabaw i gier zimowych.
-
Rozmowa na temat sportów zimowych, olimpiad.
-
Gry i zabawy dramowe: „Odgadnij dyscyplinę sportu”.
-
Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas zabaw zimowych.
-
Niebezpieczeństwo zabaw w pobliżu jezdni. Droga hamowania pojazdów – doświadczenie z użyciem zabawek.
-
-
Nasza biblioteka.
-
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ulubionych książek.
-
Co mogę zrobić dla szkolnej biblioteki? – rozmowa.
-
Przypominamy regulamin biblioteki.
-
Rozmowa na temat roli książki w życiu człowieka. Czy słuszne jest stwierdzenie, że książka to najlepszy przyjaciel?
-
-
Dzień Babci i Dziadka.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat chwil spędzonych z babcią i dziadkiem.
-
Redagowanie życzeń dla babci i dziadka.
-
Rozmowa nt. szacunku do osób starszych.
-
LUTY
-
Przyglądamy się zimie.
-
Układanie rebusów i zagadek o tematyce zimowej.
-
Gry i zabawy na śniegu, toczenie kul, lepienie bałwana.
-
Wykonanie bałwana z wykorzystaniem waty, papieru kolorowego.
-
Obserwacja pogody w styczniu: temperatura, opady, długość dnia.
-
Obserwacja stopnia zanieczyszczenia śniegu, roztopienie śniegu, filtrowanie wody.
-
Malujemy zimę – praca plastyczna.
-
-
Tropimy ślady na śniegu.
-
Tropienie i rozpoznawanie śladów zostawianych przez kolegów.
-
Analiza kształtu śladów zwierząt na podstawie ilustracji, rozpoznawanie zwierząt po śladach innych niż tropy, np. ptasie pióra.
-
Praca plastyczna: „Fantastyczne zwierzaki i ich ślady”.
-
Układanie i rozwiązywanie rebusów i krzyżówek o tematyce zimowej.
-
-
Dokarmiamy zwierzęta zimą.
-
Rozmowa na temat sposobu dokarmiania zwierząt zimą.
-
Pogadanka: „Jak należy się zachowywać na zajęciach terenowych?”.
-
Wycieczka terenowa – dokarmiamy naszych podopiecznych.
-
Praca plastyczna „Zwierzęta zimą”.
-
Gry i zabawy dramowe: „Naśladujemy zwierzęta”.
-
-
Dbamy o naszą świetlicę.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat świetlicy.
-
Ustalenie zakresu prac, jakie należy wykonać w celu poprawienia wyglądu, estetyki pomieszczenia świetlicowego.
-
Jak należy dbać o sprzęt szkolny? – rozmowa.
-
Giełda pomysłów: „Co zrobić, aby nasza świetlica była piękniejsza?”.
-
MARZEC
-
Pory dnia i roku.
-
Rozmowa nt. dobowego ruchu Ziemi: dzień, noc.
-
Praca z globusem.
-
Uświadomienie dzieciom, w jaki sposób rozwój cywilizacji i lekkomyślność zagraża ziemi.
-
Swobodne wypowiedzi nt. zmiany pogody w ciągu roku. Zjawiska, jakie obserwujemy przy tych zmianach.
-
Warunki życia roślin i zwierząt w różnych porach roku.
-
-
Zapach przedwiośnia.
-
Analiza przysłowia „W marcu jak w garncu”.
-
Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas wspólnego wyjścia.
-
Obserwacje podczas spaceru oznak przedwiośnia.
-
Swobodna rozmowa nt. zaobserwowanych zmian zachodzących w przyrodzie.
-
Ćwiczenia i zabawy ruchowe i oddechowe tematycznie związane z przedwiośniem.
-
-
Kluby przyjaciół Ziemi.
-
Swobodna rozmowa dotycząca ochrony Ziemi.
-
Jak ja mogę pomóc Ziemi? – swobodne wypowiedzi.
-
Próba refleksji nad obecną sytuacją naszej planety.
-
-
Obserwujemy przyloty ptaków.
-
Spacer po najbliższej okolicy.
-
Obserwacja ptaków, rozpoznawanie ich cech charakterystycznych, zapoznanie z budową ptaków, określenie kierunków przylotów i odlotów.
-
Rola gniazd w życiu ptaków – swobodne wypowiedzi.
-
Praca plastyczna „Ptasie powroty”.
-
-
Powitanie Wiosny.
-
Uroczyste topienie Marzanny.
-
Obserwacje zmian zachodzących w przyrodzie.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów na temat zwiastunów wiosny.
-
Układanie haseł witających wiosnę.
-
Rozmowa na temat wiosennych kwiatów i ich ochronie.
-
KWIECIEŃ
-
Poznajemy drzewa.
-
Obserwacja drzew rosnących wokół szkoły, nazywanie ich, wskazywanie cech charakterystycznych, zaliczanie do drzew liściastych, iglastych, omówienie warunków życia.
-
Rozpoznawanie drzew po liściach, igłach.
-
Budowa liści.
-
Swobodna rozmowa – opisywanie poznanych drzew, różnice i podobieństwa.
-
-
Wiosenne prace.
-
Swobodne wypowiedzi dzieci o wiosennych pracach w ogródku.
-
Rozmowa z dziećmi o wyglądzie najbliższej okolicy; określenie, co możemy zmienić, poprawić, naprawić, posprzątać.
-
-
Malujemy pisanki.
-
Swobodne, wynikające z doświadczeń dzieci wypowiedzi na temat zwyczajów wielkanocnych.
-
Malowanie pisanek.
-
Rozmowa na temat zwyczajów wielkanocnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na śmigus-dyngus.
-
-
Składamy świąteczne życzenia.
-
Indywidualne wypowiedzi uczniów o zwyczajach wielkanocnych ze szczególnym uwzględnieniem tradycji pisania świątecznych kart.
-
Zgromadzenie kartek świątecznych, opisywanie ich, zwrócenie uwagi na elementy umieszczone na kartach.
-
Wspólne zgromadzenie słownictwa potrzebnego do zredagowania świątecznych życzeń.
-
Projektowanie własnych kart i pisanie życzeń.
-
-
Światowy Dzień Ziemi.
MAJ
-
Majowe święta.
-
Oglądanie materiałów związanych z Konstytucją 3 maja, np. reprodukcji obrazu Jana Matejki „Konstytucja 3 maja”.
-
Opowiadanie nauczyciela o pierwszej konstytucji i czasach, w których powstała.
-
-
Wiosenna pogoda.
-
Wypowiedzi uczniów na temat pogody i zmian w przyrodzie w maju.
-
Majowe kwiaty. Poznajemy nazwy kwiatów i roślin zielnych w naszej okolicy.
-
Poznajemy procesy zapylania i rolę pszczół.
-
Praca plastyczna „Polne kwiatki”.
-
Próba nazwania roślin na podstawie własnych wiadomości.
-
Swobodne wypowiedzi o przyczynach i sposobach zwalczania chwastów, praca w szkolnym ogródku.
-
-
Moja rodzina.
-
Wypowiedzi uczniów na temat swojej rodziny.
-
Przytaczanie rodzinnych anegdot.
-
Prezentowanie przyniesionych zdjęć i pamiątek rodzinnych.
-
Praca plastyczno-literacka, wykonanie kartki z rodzinnego albumu.
-
Zabawa pantomimiczna: „Czyj to portret?”.
-
-
Moja mama, mój tata.
-
Swobodne wypowiedzi dzieci na temat swojej mamy.
-
Układanie i zapisywanie krótkiego opisu wyglądu zewnętrznego mamy i taty.
-
Moi rodzice – praca plastyczna.
-
-
Nasze zdrowie.
-
Próba zastanowienia się na własną kondycją. Czy codziennie ćwiczę? Czy jestem aktywny na lekcjach wf?
-
Sprawdzamy swoją sprawność fizyczną, zajęcia na boisku szkolnym.
-
Głośne odczytanie informacji na temat roli różnych organów w prawidłowym funkcjonowaniu człowieka.
-
Odnajdywanie omawianych organów w swoim organizmie.
-
Swobodna rozmowa o tym, co jest niezbędne, aby być zdrowym i sprawnym: sport, higiena osobista, zdrowe odżywianie.
-
CZERWIEC
-
Dzień Dziecka.
-
Poznajemy prawa dziecka.
-
Wspólne oglądanie zdjęć przedstawiających charakterystyczne typy mieszkańców różnych części świata.
-
Praca z mapą. Odnajdywanie na mapie świata regionów, które zamieszkują poznani na fotografii ludzie.
-
Próba odpowiedzi na pytanie: co łączy, a co różni dzieci na całym świecie?
-
Uważne odczytanie praw dziecka i dokładne ich omówienie, wyjaśnienie.
-
Order Uśmiechu – zapoznanie uczniów z jedynym odznaczeniem nadawanym dorosłym przez dzieci.
-
Projektujemy własny order i nadajemy mu nazwę.
-
-
Lato, lato…
-
Rozwiązywanie oraz układanie zagadek i rebusów związanych z nadchodzącym latem.
-
Mój przepis na lato – pisemna praca w grupach.
-
Przypominamy letnie i wakacyjne piosenki.
-
Swobodne wypowiedzi na temat lata i sposobu spędzania wolnego czasu.
-
Praca plastyczna pt. „Lato”.
-
-
Obserwujemy otaczającą nas przyrodę.
-
Obserwowanie zmian, jakie nastąpiły w przyrodzie.
-
Swobodne wypowiedzi na ww. temat.
-
-
Gdzie na wakacje?
-
Praca z mapą Polski, przewodnikami turystycznymi – szukamy odpowiedniego miejsca na wakacyjny wypoczynek.
-
Nauka wakacyjnych i letnich piosenek.
-
Zabawy ruchowe na boisku szkolnym.
-
-
Wakacyjne przestrogi.
-
Swobodne wypowiedzi uczniów nt. „Jak bezpiecznie podróżować?”.
-
Zabawa dramowa: „Zgubiłem się!”.
-
Przypominamy numery alarmowe.
-
Układamy wakacyjny regulamin.
-