MegaMisja, czyli cyfrowa edukacja w klasie trzeciej

W ubiegłym roku szkolnym staraliśmy się o udział w projekcie edukacyjnym Fundacji Orange. Nagraliśmy film, wypełniliśmy wniosek i wysłaliśmy zgłoszenie. Ku naszej radości okazało się, że nasz projekt otrzymał pozytywną opinię. Od września realizujemy misje przygotowane w programie i świetnie się bawimy.
MegaMisja to program nowoczesnej edukacji, który podnosi cyfrowe kompetencje nauczycieli, a dzieciom pomaga odkryć dobre i bezpieczne strony technologii. A wszystko w formie przyjaznej zabawy w cyfrowe laboratorium, w którym pomagają animowanym bohaterom złapać niesfornego Psotnika, ucząc się przy tym ważnych zasad młodego internauty.
Aby dostosować się do potrzeb dzieci, wyzwania oparte są na mechanizmie gry edukacyjnej. Pojawiają się w niej animowani bohaterowie, którzy mają mnóstwo pytań i kłopot z pewnym cyfrowym wynalazkiem. Dzieci, pracując w grupie, podejmują kolejne zadania w MegaMisji i zdobywają punkty, aby móc wymieniać je na nagrody pomocne w realizacji zajęć: sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, pomoce edukacyjne, które wzbogacają wyposażenie placówki.
Przy realizacji wyzwań dzieci uczą się, jakie treści można publikować w Internecie, jak chronić swoją prywatność, unikać niebezpieczeństw w sieci, przestrzegać netykiety i praw autorskich, jak znaleźć wiarygodne informacje w Internecie, tworzyć i obrabiać proste grafiki, dźwięki i filmy.

Beata Kurzyńska