Toruń – miasto pachnące piernikami

23 września br. uczniowie naszej szkoły wybrali się na wycieczkę do Torunia mając nadzieję, że odkryją sekret pachnących pierników. Towarzyszyły im nauczycielki uczące w naszej szkole: p. Małgorzata Jurak, p. Krzysztofa Styburska i p. Agnieszka Milachowska.

Swoją przygodę rozpoczęliśmy od wizyty w Planetarium. Tutaj wzięliśmy udział w fascynującym pokazie, w trakcie którego odbyliśmy cudowną podróż po wszechświecie. To było naprawdę wspaniałe przeżycie. Potem udaliśmy się na zwiedzanie najpiękniejszych miejsc w tym zachwycającym mieście Mikołaja Kopernika. W rolę przewodnika wcieliła się p. Krzysztofa Styburska, która pokazała nam toruńskie mury obronne, gotycką Katedrę pod wezwaniem Świętych Janów, Krzywą Wieżę, zabytkowe spichlerze i ruiny zamku krzyżackiego. Korzystając z pięknych widoków na Wisłę wykonaliśmy serię  pamiątkowych zdjęć. Posiłek zjedliśmy w McDonalds, a ponieważ w pobliżu napotkaliśmy sklepy z cukierkami ( i to jakimi) oraz tradycyjnymi toruńskimi piernikami – trudno było się oprzeć. Po słodkich zakupach powędrowaliśmy na warsztaty do Żywego Muzeum Piernika. Tutaj dopiero zaczęła się zabawa. Zostaliśmy przywitani przez prawdziwą wiedźmę i jej pomocnika.

W końcu dowiedzieliśmy się skąd wzięła się nazwa pierniki – od pieprzu! A potem piekliśmy najprawdziwsze pachnące pierniki.

Zbliżała się godzina odjazdu, więc szybciutko pomaszerowaliśmy na Stare Miasto, gdzie skusiły nas pamiątki. A potem…wspólne zdjęcie na tle pomnika Mikołaja Kopernika i powrót do domu.

Na pewno zapamiętamy te wspólne chwile na długo, a do Torunia na pewno jeszcze się wybierzemy.