Wycieczka do Niemiec

W dniach 14-16 listopada 2023 roku uczniowie naszej szkoły brali udział w międzyszkolnej wycieczce edukacyjnej do Niemiec. Wraz ze swoimi kolegami ze szkół w Zalesiu, Gostycynie, Sępólnie Krajeńskim i Rostock wyruszyli we wtorek w swoją (dla większości) pierwszą zagraniczną podróż.

Jednak zanim do tej granicy dotarliśmy na wszystkich czekała niespodzianka w postaci odwiedzenia jednego z największych na świecie posągów Jezusa, który to znajduje się w Świebodzinie. Pilot wycieczki powiedział nam kilka ciekawostek zarówno o tej statui jak i o innych wielkich znajdujących się na różnych kontynentach.

Granicę przekraczaliśmy w miejscowości Świecko na Odrze, gdzie dzieci zrobiły pamiątkowe zdjęcia. Od razu potem pojechaliśmy w miejsce, które było głównym punktem naszego wyjazdu, a mianowicie berlińskie zoo. Tam widzieliśmy mnóstwo zwierząt, których wielu z nas nigdy nie widziało na żywo. Były pandy małe i wielkie, wiele gatunków małp, żyrafy, słonie, różnorodne ptaki, gady, płazy i ryby. Pan Sebastian opowiedział wiele ciekawostek o zwierzakach, a także co nieco o swojej wcześniejszej pracy w zoo na stanowisku opiekuna dzikich zwierząt. Następnie pierwsze zakupy w Niemczech, które sprawiły, że w naszych plecakach pojawiły się pamiątki.

Kolejnym punktem było centrum miasta, w którym to podczas spaceru mogliśmy zobaczyć kluczowe monumenty Berlina. Widzieliśmy Bramę Brandenburską, budynek parlamentu, wieżę telewizyjną oraz mnóstwo ciekawych budowli, które wieczorową porą pięknie się prezentowały.

Miejscem docelowym naszej podróży było Tropical Islands znajdujące się w miejscowości Krausnick w Brandenburgii. Tam zostaliśmy zakwaterowani w namiotach, zjedliśmy pyszną kolację i ruszyliśmy na podbój aqua parku. Niesamowite plaże, zjeżdżalnie, sklepy, restauracje i kolejny raz wiele gatunków zwierząt, wśród nich żółwie, flamingi, motyle i inne owady, pajęczaki i ryby. Nasz pobyt tam trwał ponad dobę, ale przez dobrą zabawę czas niestety zleciał bardzo szybko.

W drodze do domu pyszne przekąski w McDonald’s i planowanie kolejnej wyprawy w kolejnym roku szkolnym. Padło wiele propozycji, będziemy nad nimi pracowali i wybierzemy najciekawszą.