Dzieci uczą rodziców – lekcja 4
„Dzieci Uczą Rodziców” – dzisiaj zrealizowaliśmy czwartą już lekcję zgodnie z harmonogramem akcji edukacyjnej przygotowanej przez Centrum Rozwoju Lokalnego.
Lekcja “Młody ekolog” to fascynująca podróż do świata ekologii. Z niej dowiedzieliśmy się:
Jak dbać o środowisko?
Jak segregować odpady?
Co to jest smog?
Czym jest ekologia?
Przypominamy – jak poprawnie segregować odpady?
Pojemnik niebieski – papier
• opakowania z papieru, karton, tekturę (także falistą) • katalogi, ulotki, prospekty • gazety i czasopisma • papier szkolny i biurowy, zadrukowane kartki • zeszyty i książki • papier pakowy • torby i worki papierowe
Pojemnik żółty – plastiki i metale
• odkręcone i zgniecione plastikowe butelki po napojach • nakrętki, o ile nie zbieramy ich osobno w ramach akcji dobroczynnych • plastikowe opakowania po produktach spożywczych • opakowania wielomateriałowe (np. kartony po mleku i sokach) • opakowania po środkach czystości (np. proszkach do prania), kosmetykach (np. szamponach, paście do zębów) itp. • plastikowe torby, worki, reklamówki, inne folie • aluminiowe puszki po napojach i sokach • puszki po konserwach • folię aluminiową • metale kolorowe • kapsle, zakrętki od słoików
Pojemnik zielony – szkło
• butelki i słoiki po napojach i żywności (w tym butelki po napojach alkoholowych i olejach roślinnych)
• szklane opakowania po kosmetykach (jeżeli nie są wykonane z trwale połączonych kilku surowców)
Pojemnik brązowy – odpady biodegradowalne
• odpadki warzywne i owocowe (w tym obierki itp.) • gałęzie drzew i krzewów • skoszoną trawę, liście, kwiaty • trociny i korę drzew • niezaimpregnowane drewno • resztki jedzenia
Pojemnik szary – odpady zmieszane
Do pojemnika z odpadami zmieszanymi należy wrzucać wszystko to, czego nie można odzyskać w procesie recyklingu, z wyłączeniem odpadów niebezpiecznych.
B. Kurzyńska